tirsdag den 5. januar 2016

At lære at hækle

Jeg begyndte først at lære at hækle her i sommer.
Det udsprang af et ønske om en praktisk, hyggelig og sofavenlig hobby.

Mit første projekt var naturligvis at indkøbe materialer. Jeg var helt blank og bestilte derfor uden den største tankevirksomhed.
Derfor fik jeg hurtigt min første lektion, som er, at der er forskel på garn.
Jeg bestilte Drops Paris. Det viste sig at være et 8/8 garn.
Det betyder at det er et garn som er lavet med 8 tråde og dermed ganske tungt.
Jeg havde heller ikke tænkt over farverne, men bare bestilt et nøgle af hver farve.

Jeg lærte mig som det første at hækle luftmasker (lm) og stangmasker (stm).

Derefter var jeg klar til at finde mit første projekt.

Det første projekt jeg lavede var et grannystripes tæppe.
Jeg fandt en virkelig god guide og gik igang ud fra den.

Du kan finde guiden her:
http://garngrammatik.dk/gratis-haekleopskrifter/nemme-haekleopskrifter/haeklet-granny-stripes-taeppe/

I det hele taget vil jeg anbefale garngrammatik.dk
Hendes side er helt fantastisk og får i den grad givet gode instrukser til tingene.

Det tog lang tid at hækle tæppet. Blandt andet fordi min hund elskede at være i vejen :)



Resultatet blev til gengæld et tungt, lækkert og stort tæppe, som i den grad vil skabe glæde i kolonihaven til sommer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar